Terug naar overzicht onze aanpak

Lerend werken | werkend leren

Action Learning

Vraag mensen naar de momenten waar zij veel van geleerd hebben, dan gaat het vrijwel nooit over een boek, een klaslokaal of een model. Het gaat over momenten waarop ze geraakt werden, vaak in interactie met anderen. En vaak gewoon in de dagelijkse praktijk.

En dat is precies waar Action Learning over gaat: leren in de dagelijkse werkpraktijk. Zo’n traject  begint met twee vragen, nl: Wat heeft jouw organisatie nodig (volgens jullie zelf of gezien de organisatiedoelstellingen) en hoe kan elke medewerker hieraan bijdragen? (Persoonlijke uitdaging). Dit gaan jullie in de praktijk brengen. Stapsgewijs toewerkend naar een – vooraf door jullie zelf vastgesteld – eindresultaat. Natuurlijk kom je onderweg hobbels en mitsen en maren tegen. Die zijn vaak juist heel leerzaam, als collega’s help je elkaar en houdt elkaar scherp. Zodoende heeft Action Learning een verbindend en ondersteunend effect. Het kan voor een team georganiseerd worden gericht op één doel, of juist voor die groep high potentials in de organisatie van verschillende afdelingen met ieder zijn of haar eigen doelen.

Een van de vormen van Action Learning is werken met case teams (zie ook Daring Designs). Een case die speelt in de organisatie wordt als aanleiding genomen om te leren, en tegelijkertijd ook opgelost en geimplemteerd. Leren zit in de ervaring. Action Learning zorgt er voor dat leren maximaal werkt, en creëert ook (praktijk)resultaten.

Waarom spelen we met kinderen en huisdieren en nauwelijks met collega's?
Desiree de Graaff

Neem voor meer informatie, advies of een offerte neem contact op met een van onze adviseurs via 0343-55 63 69.
bel de Baak e-mail de Baakchat met de Baakvraag een offerte van de Baak