Sales Training voor de Niet-Verkoper

Sales Training voor de Niet-Verkoper

Iedere adviseur, manager, consultant wordt geacht een bijdrage te leveren aan het commerciële resultaat van zijn of haar organisatie. Die noodzaak is in de huidige tijd steeds groter. De bijdrage is makkelijker te leveren als daaraan kennis van het commerciële spel en de actuele sales processen en modellen ten grondslag ligt.

Het versterken van jouw commerciële besef in combinatie met de inzet van jouw eigen kwaliteiten staan centraal in dit programma. Dit heeft ten doel hierin te excelleren zodat jij een grotere bijdrage gaat leveren aan het commerciële resultaat. Het programma bestaat uit drie afzonderlijke dagen met elke keer een week ertussen.

De aanpak is interactief met ruimte voor de dialoog, zodat verdieping plaatsvindt. Jij leert hoe jij meer commercieel succes boekt en dat op een manier die bij jou past. Jij leert begrijpen welke technieken, methoden en aanpakken er bestaan, waarin deze van elkaar verschillen en wat gemeenschappelijke grond is. Hierdoor kan jij bepalen welke commerciële instrumenten je kiest en effectief inzet in je eigen dagelijkse werkomgeving.

Sales Scan
Een van de tools die gebruikt wordt in deze training is de sales scan. Deze scan biedt zicht op welke kwaliteiten jij wel of niet in huis hebt om het salesproces goed in te vullen en in welke fase van het salesproces jou kracht ligt. Daarnaast maakt het jou bewust van je kwaliteiten en helpt het de minder sterke punten te ontwikkelen. De scan bestaat uit verschillende persoonlijkheids-en motievenvragenlijsten en de resultaten worden weergegeven in een overzichtelijke rapportage.

Competentiescores       

spin-I         

Sales stijlen

sales-stijlenI

Resultaten:

Na deelname aan de training SVNV heeft de deelnemer:
- Begrip van de meest actuele sales begrippen, de ontwikkeling van het salesvak en inrichting van een salesorganisatie.
- Duidelijk hoe hij/zij eigen kwaliteiten het best kan inzetten om een commerciële bijdrage aan zijn/haar organisatie te leveren en daarnaast zijn de gerichte ontwikkelbehoeften duidelijk in kaart gebracht dmv de sales scan.
- Kennis van de verschillende fasen in het verkoopgesprek.
- Een stap gezet in effectiviteit van een dialoog gericht op verhogen van de winst van een verkoopkans.
- Helder welke verschillende typen mensen aan de andere kant van de tafel kunnen zitten en hoe zij luisteren naar het verkoopgesprek. 
- Een kort, concreet en praktisch sales plan waar direct na de training mee begonnen kan worden.
- In zijn/haar eigen praktijk geoefend met het toepassen van hetgeen in de training de revue is gepasseerd.
- Het vermogen in twee minuten helder te maken wat hij/zij wil verkopen.

Dag 1 
- Het sales landschap 
- Basisbegrippen en concepten 
- Leadgeneratie 
- Contracteren

Dag 2 
- Een integraal sales systeem 
- Solution selling 
- Een effectieve sales dialoog 
- Pipeline management

Dag 3 
- Consultative selling 
- Sales coaching 
- Elevator pitch 
- Sales in jouw praktijk

Bij dit programma ontvangt u het boek ‘The Challenger Sale’  van Matthew Dixon e.a.

  Omschrijving Profiel Duur Investering