Masterclass “From Products to Services (and beyond)”

20 mrt 2014

Hoe kan het dat Starbucks een kop koffie voor € 3,50 weet te verkopen terwijl er slechts voor € 0,03 aan ruwe koffiebonen in zit? Wat gebeurt er met de koffiebonen bij Starbucks dat ze in eens 100x zo veel waard worden? Waarom vergelijk je als consument de koffie bij de Starbucks niet met de prijs van de concurrent?

Hoewel 80% van onze economie uit dienstverlening bestaat denken, praten en werken veel organisaties nog steeds in producttermen (denk bv. aan ‘verzekeringsproducten’). En dat terwijl bekend is dat mensen bereid zijn meer betalen voor diensten, dat diensten zorgen voor een sterkere band met je klanten en dat diensten concurrentievoordeel opleveren doordat ze moeilijker te kopieren zijn.

In deze masterclass ontdek je:
* wat de kenmerkende verschillen zijn tussen producten en diensten
* hoe je de stap maakt van productgeorienteerd naar dienstgeorienteerd denken
* welke rol design gedreven innovatie speelt in deze ontwikkeling

Praktische informatie
Investering: 100 euro (excl btw)
Adres: De horst 1, Driebergen
Locatie: Landgoed de horst, gebouw Blauwgedicht
Datum & Tijd: 20 maart 2014 van 09:30 tot 17:00
Doelgroep: Professionals met een focus op innovatie

Ter voorbereiding op de masterclass vindt er op 13 maart van 10:00 en 11:00 een Google Hangout sessie plaats van Marc Fonteijn van 31 volts.

De masterclass wordt gegven door 31 volts. Voor meer informatie kun je contact opnemen via: letsplayinnovation@debaak.nl

header-masterclass 


  Omschrijving Profiel Duur Investering