Iedereen Happy

3 okt 2014

Dit event heeft 3 oktober jl. plaats gevonden. Lees hier het verslag van het event Iedereen Happy.

Geluk: dé strategie voor bedrijven en samenleving

‘Geluk’ moet met koeienletters bovenaan de agenda’s van politici, directeuren en managers staan die met hun tijd meegaan. Geluk blijkt namelijk dé factor voor het succes in bedrijven en voor de kwaliteit van een samenleving. En dat zeggen niet de minsten der aarde, namelijk: Jigmi Y. Thinley (voormalig premier van Bhutan) en Jenn Lim (CEO van Delivering Happiness en co-auteur van het managementboek 'Delivering Happiness'). 

Wij zijn trots dat we deze topsprekers een podium mogen bieden tijdens Iedereen Happy, hét evenement over de factor geluk in succesvolle bedrijven en de samenleving. 

Niet lang geleden werd er over geluk op het werk nog lacherig gedaan. Inmiddels is het een actueel thema dat intrigeert en inspireert. Wat blijkt: mensen werken beter samen, zijn productiever en doen meer voor de samenleving als ze gelukkig zijn.

En goed nieuws! Geluk kun je met elkaar organiseren. Hoe dat in zijn werk gaat? Daarover vertellen Jigmi Thinley en Jenn Lim uit eigen ervaring op 3 okt.

Jigmi Thinley was als voormalig minister-president van het Aziatische bergstaatje Bhutan nauw betrokken bij de ontwikkeling van zijn land, waarbij het begrip ‘geluk' centraal stond. Bhutan is het enige land ter wereld waar het Bruto Nationaal Geluk jaarlijks wordt vastgesteld terwijl in de rest van de wereld het Bruto Nationaal Product leidend is.

Hoe geluk bijdraagt aan geweldige bedrijfsresultaten vertelt Jenn Lim, naast CEO ook 'chief happiness officer' van Delivering Happiness. En Lim was mede-creator van het beroemde managementboek 'Delivering Happiness' van Tony Hsieh, de oprichter van online retailer Zappos. In dit bedrijf, dat eind jaren ’90 werd opgericht, groeide ‘Happiness’ uit tot een ijzersterke methode. Niet voor niets kocht Amazon het bedrijf in 2009 voor $1,2 miljard.

Als ras-ondernemer en algemeen directeur van de Baak zal Arko van Brakel met 100% passie vertellen over de WE-conomy. Ondernemer en auteur Leen Zevenbergen zal de dag voorzitten en de juiste vragen stellen, ook namens het publiek. 

Wat levert het op?
Een inspiratiebom! In één ochtend hoor je tientallen ideeën die je de dag erna zelf kunt toepassen. En je krijgt een kader aangereikt om dat te gaan doen. Voor wie?
Leidinggevenden, HR-managers en -professionals, verandermanagers, organisatieadviseurs, interim-managers, ondernemers, directeuren, teamleiders, coaches, beleidsmakers, young talents, studenten…Kortom: voor iedereen voor wie geluk belangrijk is. 

Programma
08.15 Inloop en registratie
09.00 Welkom door Leen Zevenbergen
09.05 Arko van Brakel over 'Geluk in de WE-conomy'
09.30 Jigmi Y. Thinley 'Happiness: the world's largest asset'
10.30 Pauze
11.00 Jenn Lim 'The mission of Delivering Happiness'
12.00 Q&A met Jigmi Y. Thinley en Jenn Lim
12.45 Netwerklunch

Tickets

De sprekers

ih_thinleyJigmi Y. Thinley (voormalig premier van Bhutan)
Jigmi Thinley was van 2008-2013 de eerste democratisch gekozen premier van Bhutan. In dit bergstaatje in de Himalaya staat het Bruto Nationaal Geluk (Gross National Happiness) centraal in plaats van het Bruto Nationaal Product. Dit levert een maatschappij op met andere waarden en waarderingen. Ga met Thinley mee in een geheel andere denkwereld en ontdek dat ‘geluk’ de maatstaf is voor alle besluiten in Bhutan. Het is de belangrijkste motor van een duurzame samenleving. Thinley legt uit welke aspecten van belang zijn en wat er tot nu toe is bereikt. Ook kijkt hij kritisch naar wat beter kan. Thinley is een veelgevraagd spreker en adviseur van bedrijven, regeringen en NGO’s (in Nederland: SNV) over de hele wereld. Zijn diepe overtuiging en praktische ideeën raken je.

ih_jennlimJenn Lim (CEO en Chief Happiness Officer, Delivering Happiness)
Jenn werkte vanaf het begin samen met goede vriend Tony Hsieh aan de onstuimige groei van Zappos. Zij was al snel het culturele geweten van het bedrijf en was de grote motor achter de jaarlijkse uitgave The Culture Book. Hierin mochten alle medewerkers van Zappos ongecensureerd opschrijven wat ze van het bedrijf vonden.
Die uitgaven zijn inmiddels even legendarisch als inspirerend. Delivering Happiness heeft vier pijlers: Passion & Flow, Relaties, Vooruitgang & Betekenis en het Hoger Doel. Aan de hand hiervan legt Jenn uit hoe je happiness bereikt. Ze doet dat over de hele wereld en leert nog elke dag van alle mooie feedback die ze krijgt. Van haar verhaal krijg je zin om het meteen toe te passen.

ih_arkoArko van Brakel  (algemeen directeur de Baak)
Het motto van Arko van Brakel is 'Doe alles altijd 100%'. Dat doet deze ras-ondernemer ook als algemeen directeur & Chief Inspiration Officer van de Baak. Zijn doel is van Nederland het meest ondernemende land van de wereld te maken. Want een ondernemende manier van leven, werken, denken en doen is het antwoord op bijna alle uitdagingen die in onze snel veranderende wereld op ons af komen. In Arko’s visie hoef je geen eigen bedrijf te hebben om ondernemend te kunnen zijn. Wel heb je een portie lef nodig. Het lef om authentiek te zijn, het lef om te durven dromen, lef om kennis te delen, fouten te maken, te leren. Kortom het lef om jezelf nieuwe vragen te stellen om nieuwe antwoorden te krijgen. Arko was op 25-jarige leeftijd mede-oprichter van Euronet Internet, de eerste commerciële internetprovider in Nederland. Hij koppelt een praktisch toepasbare visie op online ondernemerschap en de inzet van social media aan brede maatschappelijke trends. Hij is tevens auteur van de boeken 'Nieuwe Helden' en de bestseller 'Iedereen Ondernemer'. Van Arko krijg je energie!

ih_leenLeen Zevenbergen (auteur en ondernemer) 
Opgeleid als bedrijfseconoom en gestart als intern accountant bij Philips, koos hij al snel voor zelfstandig ondernemerschap. Zijn eerste bedrijf Bolesian was begin jaren ’90 pionier op het gebied van kunstmatige intelligentie. Het bedrijf werd verkocht en daarna volgden bedrijven in Silicon Valley en in Nederland. Steeds creëerde Leen een frisse ondernemende sfeer waarin mensen hun eigen verantwoordelijkheid nemen. Sinds begin 2014 brengt hij dat in de praktijk bij Solarus. Onder zijn leiding maakt dit Zweedse bedrijf dat ‘game changing’ zonne-energie systemen produceert een versnelling door. Leen ontdekte in al die jaren dat het gaat om durf, daadkracht en passie. Schreef daar managementboeken over die, ook internationaal, bestsellers zijn. Hij vraagt altijd aan zijn medewerkers: “Wat doe jij hier?”. Een vraag die hij ook aan zichzelf durft te stellen.


  Omschrijving Profiel Duur Investering