deBaak.nl maakt gebruik van cookies. Klik hier voor meer informatie.

Sluiten

Case: Wehkamp.nl

Vraag aan de Baak
De vraag aan de Baak is: organiseer een event van twee dagen voor circa 550 medewerkers van Wehkamp.nl, waarin onze merkwaarden Actueel, Verrassend, Eigenzinnig en Betrokken voelbaar zijn. Vier met ons dat we het nu goed doen en laat ons ervaren hoe de toekomst eruit gaat zien. Een feestje met een wezenlijk thema. En (vooralsnog) geheim, bovendien! Als kanttekening gaf Wehkamp.nl aan een event te willen dat verbinding creëert en laat zien dat ieder toegevoegde waarde heeft en dat de kracht juist zit in het versterken van elkaar. Een aantal mensen zal het wellicht moeilijk vinden mee te bewegen en ook dat mag er zijn.

Programma
We starten met een kort welkom van de Wehkamp-eigen grote gids: Paul Nijhof. Waarom deze reis? Waar komen we vandaan? Waar zijn we naartoe onderweg?Hierna neemt de reisleider van de twee dagen het over; Jeroen Busscher, inspirator, creatief brein en zeer eigenzinnig. Hierna begint de eerste van vier workshoprondes van een uur. De deelnemers worden verdeeld in groepen en gaan in de workshops aan de slag met één van de vier thema’s: Eigenzinnig, Verrassend, Actueel en Betrokken. Aansluitend genieten de deelnemers van een verrassende lunch: gerechten uit alle streken van de wereld, een reis op zich. Ook aan verdere details is gedacht: zo zijn trommeltjes beschikbaar zoals je die kent uit het vliegtuig.

Na de lunch start de volgende ronde. Met een kwartier tussen de workshops doorlopen de deelnemers in de middag drie workshops, zodat zij aan het einde van de dag langs alle vier de thema’s zijn gereisd. De directie is eveneens deelnemer in de verschillende workshops. De middagworkshops waren geselecteerd op afwisseling in werkvorm, energie en tempo: improvisatietheater, jongleren, clownerie, een ‘hoe goed ken je je collega’s?’-quiz, aikido, een hardloopclinic, een godinnenworkshop. Elke workshop bevatte reflectie op een merkwaarde van Wehkamp.

Zaterdag 11 september
Bij aankomst krijgen de mensen fruit en sap waarna sportclinics van start gaan. Voor elke behoefte is ruimte: voor de sportievelingen is er een actieve workshop, voor de reflectievelingen een meer ingetogen workshop en voor de natuurliefhebbers een boswandeling-met-oefeningen. Om 10.30 uur starten we gezamenlijk onder regie van Jeroen Busscher, waarna om 11.00 uur Art in Rhythm het overneemt. Deze professionals gaan met alle medewerkers op zoek naar het ritme van Wehkamp.nl. Er wordt toegewerkt naar een spetterende Grande Finale, waarin alle ritmes samen klinken en elke medewerker met een eigen instrument een bijdrage levert.


  Omschrijving Profiel Duur Investering