PERSBERICHT ZZP NETWERK NEDERLAND

Arko van Brakel (links) ontvangt de trofee voor beste ondernemerscolumnist van 2013 uit handen van Jerry Helmers, voorzitter van ZZP Netwerk Nederland.

---------------------------------

Sproutcolumnisten op 1 en 2
Topondernemer ARKO VAN BRAKEL gekozen tot BESTE ondernemerscolumnist van 2013

AMSTERDAM - De Apeldoornse ondernemer ARKO VAN BRAKEL (45) is gekozen tot BESTE ondernemerscolumnist van 2013. In Amsterdam vond op maandagmiddag 9 december 2013 in een goed gevuld Dauphine de feestelijke uitreiking plaats. Organisator en initiatiefnemer van deze verkiezing is ZZP Netwerk Nederland.

De juryleden van het Expertisecentrum Zelfstandig Ondernemerschap kozen elk hun eigen top 3 én maar liefst 2.666 stemmen kwamen binnen via een internetpoll.

Arko Van Brakel was blij verrast met de prijs. "Het is leuk om te horen dat dus blijkbaar mijn columns niet alleen goed gelezen worden, maar dat er dus ook inspiratie uit  wordt gehaald."

Beste versie
"Ik probeer in mijn columns vooral te triggeren op de ondernemersuitdaging dat je altijd jezelf moet blijven ontwikkelen. Uiteindelijk moet je de beste versie van jezelf willen worden. Nee, je weet niet wanneer en of je dat punt ooit hebt bereikt. Dat betekent dus dat het nooit mag ophouden dat je jezelf blijft ontwikkelen."

Arko Van Brakel, die ook zitting heeft in het schaduwkabinet van Hans Biesheuvel (Ondernemend Nederland) schrijft o.a. columns voor SPROUT. Volgens het juryrapport blinkt Arko Van Brakel uit in het kundig behandelen van alledaagse problemen waar ondernemers mee te maken hebben. Zonder een waarde-oordeel te hebben triggert hij de mensen om die problemen zo ondernemend mogelijk op te lossen.

Arko Van Brakel behaalde onder de internetstemmers veruit meer dan de helft van het aantal stemmen.

Zwakke schakel
Arko van Brakel werd tijdens de prijsuitreiking gevraagd wat hij vindt van het 'Nationale ZZP-debat':

"Wat te vaak wordt vergeten is, dat er eigenlijk twee typen ZZP'ers zijn. De éne groep heeft heel bewust voor ondernemerschap gekozen. Het andere deel is er (per ongeluk?) ingerold, waarbij dus geen sprake is van een bewuste keuze. In het debat dat landelijk wordt gevoerd, zie je dat het eigenlijk alleen maar over die zwakke schakels gaat. En je moet wel oppassen dat die zwakke schakels niet de basis gaan vormen voor beleid. Daar doe je de ondernemende ZZP'ers tekort mee."

Geldprijs
De gewonnen geldprijs van 500 euro wordt door VAN BRAKEL ter beschikking gesteld aan de stichting Expeditie Geluk.

"En dat is een mooi gebaar," zegt Jerry Helmers, voorzitter van ZZP Netwerk Nederland die de trofee uitreikte. "Ondernemen betekent ook maatschappelijke betrokkenheid. Leuk om te horen dat ARKO VAN BRAKEL er meteen voor zorgt dat het gewonnen geld goed terechtkomt."

Uitslag van de verkiezing:
 1. Arko van Brakel (Sprout)
 2. Herbert van Hoogdalem (Sprout)
 3. Femke de Jong (New Financial Forum / AM Web)
 4. Menno Hansen (De Ondernemer)
 5. John de Waard (MKB Servicedesk)
 6. Nina Bouw (De Ondernemer)
 7. Fennard Drenth (De Ondernemer)

In totaal deden er 59 columnisten mee. 7 waren genomineerd.

Klik HIER om te zien wie in de jury zitten (Expertisecentrum Zelfstandig Ondernemerschap)
Klik HIER voor meer informatie over de verkiezing zelf.
Klik HIER voor het verslag op onze site.

Omschrijving Profiel Duur Investering