Persbericht - Samenwerking de Baak met Navingo

De Baak en Navingo presenteren Offshore Energy Masterclasses

Rotterdam/ Noordwijk,  juli 2013. De Baak, centrum voor leiderschap en ondernemerschap en Navingo, Maritime & Offshore Media Group, gaan tijdens Offshore Energy 2013 in oktober interactieve Masterclasses aanbieden met masters uit de offshore industrie. De Masterclasses zijn bedoeld voor young professionals die zich verder willen ontwikkelen. Tijdens de Masterclasses kunnen zij in een interactieve setting leren van Masters uit de industrie en een expert van de Baak.

Tijdens de Masterclasses staan persoonlijke ontwikkeling en effectiviteit centraal. Elke Masterclass gaat in op een bepaald thema, zoals “Hoe ontwikkel ik mijn managementcapaciteiten?” Of: “Hoe word ik een ‘trusted advisor’ voor mijn klanten?” De Masterclasses vormen een nieuw onderdeel van Offshore Energy Exhibition & Conference, in aanvulling op de tweedaagse B2B beurs en het conferentieprogramma.

Volgens Brenda Wigleven van de Baak sluiten de Masterclasses goed aan bij een duidelijke trend in sectoren waar tekorten aan voldoende gekwalificeerd personeel spelen of dreigen. Wigleven: “Organisaties doen steeds meer moeite om (jonge) werknemers goed te begeleiden in hun persoonlijke ontwikkeling. Want wie tevreden is over zijn of haar loopbaan, het eigen presteren en perspectieven voor de toekomst, die blijft.” “Persoonlijke ontwikkeling, persoonlijke effectiviteit en leiderschapsontwikkeling zijn dé expertises voor de Baak. We vinden het leuk om tijdens Offshore Energy te laten zien wat je daarmee kunt doen.”

Annemieke den Otter, Event Manager Offshore Energy: “Wij zijn blij dat we in de Baak een partner hebben gevonden om deze Masterclasses goed neer te zetten. We horen steeds vaker hoe belangrijk behoud van personeel is en de rol die aandacht voor persoonlijke ontwikkeling daar bij speelt. Door deze interactieve Masterclasses te organiseren voor young professionals willen we daar een bijdrage aan leveren.” Per Masterclass is een beperkt aantal plaatsen voor studenten beschikbaar.

De organisatie van Offshore Energy is momenteel bezig met het uitnodigen van Masters uit de upstream olie en gas industrie. Meer nieuws volgt op www.offshore-energy.biz

Noot voor de redactie:

Over de Baak
De Baak is een opleidings- en kennisinstituut op het gebied van leiderschap en ondernemerschap. De Baak richt zich op de 'Human Side of Enterprise', op de ontwikkeling en effectiviteit van mensen in organisaties. Leren bij de Baak betekent: onvermoede talenten ontdekken, verrassende kansen zien en intellect combineren met creativiteit. De Baak verzorgt open en maatwerkprogramma's in het Nederlands en het Engels, maakt zich sterk voor duurzaam ondernemen en draagt bij aan tal van maatschappelijke projecten over leren en ontwikkeling. De Baak is verbonden met VNO-NCW en gevestigd in Noordwijk, Driebergen, Amsterdam, Den Haag en Antwerpen.
Voor meer informatie: www.debaak.nl.

Offshore Energy Exhibition & Conference
Offshore Energy Exhibition & Conference richt zich op de technische, operationele en commerciële uitdagingen geassocieerd aan de toekomstige groei in de offshore en energie sector. Het tweedaagse evenement bestaat uit een beurs waar bedrijven met hun producten en diensten exposeren, daarnaast vindt er een conferentie plaats waarin belangrijke onderwerpen voor de offshore industrie worden aangehaald. Offshore Energy is de snelst groeiende
Europese beurs en conferentie voor professionals uit de offshore-industrie.
Vorig jaar verwelkomde Offshore Energy 414 exposanten, 900 conferentie deelnemers en 7632 bezoekers met 45 verschillende nationaliteiten Voor de editie van 2013 liggen de verwachtingen nog hoger.

Naast de beurs en conferentie vinden er nog tal van activiteiten plaats zoals industry panels en een netwerkavond.

Evenement: Offshore Energy Exhibition & Conference
Datum: 15-16 oktober 2013
Locatie: Amsterdam RAI
Organisator: Navingo BV